Meyve Suyunda Tüketim Çok, Üretim Az

11 Eylül 2007 Salı


Türkiye’deki meyve suyu pazarında 33 firmanın 40 markası kıran kırana rekabet ediyor. Nar, üzüm, domates gibi alternatif meyve sularının da pazara dahil olmasıyla, pazarın toplam büyüklüğünün 750 milyon litreye ulaştığı tahmin ediliyor. Ülkemizde ise kişi başına meyve suyu tüketimi yalnızca 8 litre. Sektörün büyüme hızına karşılık, pazarda meyve üretiminin aynı hızda gelişmemesi sektör için önemli bir sorunsal. Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Aziz Ekşi- aynı zamanda benim canım hocam (:- Türkiye’de meyve suyu tüketimi ve ihracatının her geçen gün arttığını, ancak meyve üretiminin aynı hızla gerçekleşmediğini söylüyor.

Bu sorun ihracatla da çözülebilir elbette ki fakat
yerli hammadde kullanarak üretim yapmak ülkemiz için en iyi yol olacağından bu konuda devletle birlikte önemli çalışmaların yapılmasını bekliyorum.

Türkiye’deki meyve suyu ve konsantresi ihracatının yüzde 56’lık bölümünü elma suyu oluşturuyor. Elma suyu, dünya ticaretinde portakal suyundan sonra ikinci sırada yerini alıyor. Türkiye ise elma suyu ihracatında dünya sıralamasında 8. olarak yerini alıyor. Bu sene nar suyunda ülkemizde büyük bir patlama yaşandı. Aynı şekilde karışık meyve suları da önemli talep artışına sahip. Diğer meyve sularımızın da ülke ekonomimiz için çokça ihraç edilebilmesini istiyorum.

Hiç yorum yok: